Satisficing — (a portmanteau of satisfy and suffice ) is a decision making strategy which attempts to meet criteria for adequacy, rather than to identify an optimal solution. A satisficing strategy may often be (near) optimal if the costs of the decision… … Wikipedia
satisficing — A term used in economic theory to describe how people make rational choices between options open to them and within prevailing constraints. Herbert A. Simon (Administrative Behaviour, 1957) argued that decision makers can rarely obtain and… … Dictionary of sociology
Theory of the firm — The theory of the firm consists of a number of economic theories that describe the nature of the firm, company, or corporation, including its existence, behavior, structure, and relationship to the market.[1] Contents 1 Overview 2 Background … Wikipedia
Satisficing — A decision making strategy that aims for a satisfactory or adequate result, rather than the optimal solution. This is because aiming for the optimal solution may necessitate needless expenditure of time, energy and resources. The term satisfice… … Investment dictionary
Info-gap decision theory — is a non probabilistic decision theory that seeks to optimize robustness to failure – or opportuneness for windfall – under severe uncertainty,[1][2] in particular applying sensitivity analysis of the stability radius type[3] to perturbations in… … Wikipedia
organization theory — organization theory, sociology of organizations In practice these terms are used interchangeably, although the former has a slightly wider remit than the latter as it also covers work by non sociologists, including those who are concerned to… … Dictionary of sociology
Production theory basics — In microeconomics, Production is simply the conversion of inputs into outputs. It is an economic process that uses resources to create a commodity that is suitable for exchange. This can include manufacturing, storing, shipping, and packaging.… … Wikipedia
Теория удовлетворенности — SATISFICING THEORY Теория фирмы, в которой утверждается, что компании довольствуются неким «удовлетворительным» уровнем прибыли и не стремятся получить максимальную прибыль, как это представлено в традиционной теории фирмы. Другим целям, таким… … Словарь-справочник по экономике
Поведенческая теория фирмы — BEHAVIOURAL THEORY OF THE FIRM Подход к изучению деятельности фирм, анализирующий внутренний конфликт между целями отдельных лиц и групп лиц внутри одной организации в противовес традиционной теории максимизации прибыли. Р. Сиерт и Дж. Марч (R.M … Словарь-справочник по экономике
Теория организации фирмы — ORGANIZATION THEORY Теория, в которой исследуются процессы принятия решений на уровне сложной организационной структуры. Традиционная экономическая теория рассматривает фирму как автономную единицу, стремящуюся к максимизации прибыли. В теории… … Словарь-справочник по экономике
Теория взаимоотношений между принципалом и агентом — PRINCIPAL AGENT THEORY Изучение проблем, связанных с тем, что при найме принципалом (например владельцем компании) агента (например менеджера) для управления своей компанией на контрактной основе может возникнуть конфликт интересов, выражающийся… … Словарь-справочник по экономике